Az már biztos, hogy az AMC megmarad az Agrártárca írányítása alatt. A sokat rebesgetett összevonásra a Magyar Turizmus Zrt.-vel kormányzati szándék nincs, így ebből nem lesz semmi.
2011-re alapvetően a külföldi piacokra koncentrálnak majd, ez miniszteri kérés, elsődleges célként a Lengyel piacot jelölték meg.(Tokaj rulez, egyebár...)
És akkor a lényeg : Úgy tűnik, hogy az adminisztrációs feladatok ellátására nem írnak ki új pályázatot, hanem az AMC kapja meg ezeket a munkákat. (Ergo nem lesz új Bormarketing Kft.) Az eddig is működő bizottság azonban megmarad, sőt, új tagokkal bővül, néhány héten belül.
A sikeres kampányok közül biztosan megmarad a Magyar Bor Mindenkor, a Borszerda (kisebb korrekciók után), valamint valószínűleg megmarad a Fröccskampány is.
A külföldi kiállításokon való részvételre a javaslatot benyújtották, miniszteri jóváhagyásra várnak. A cél a prémium borokkal történő megjelenés.
A belföldi piacon a középkategóriában (950-990 Ft-os palackár) szeretnének fogyasztásösztönző kampányt indítani. (részletek később)
Emellett indítanának egy programsorozatot, amelyben egy-egy borvidék emblematikus bor/szőlőfajtáját szeretnék promotálni, megfelelő árualap megléte esetén. (Pl.: Eger-Bikavér, Sopron-Kékfrankos)
Kérdésünkre, miszerint a jelen helyzetben várható-e a most kiírt általános pályázat időben történő elbírálása, azt a választ kaptuk : a jelenlegi pályázati rendszer időkorlátai szinte teljesíthetetlen feladatokat rónak a szereplőkre, így ezen a jövőben változtatni szeretnénk.
Az értelmezést mindenkire rábízzuk.
© BORIGO Online Bormagazin